• Sprawdzone sposoby na stres

Sprawdzone sposoby na stres

2015-03-30 \\ Psychologia \\

Żyjemy w czasach, w których stres towarzyszy codziennie niemal każdemu z nas. Nasze ogromne zdenerwowanie może być spowodowane niezbyt przyjaznym szefem, natłokiem obowiązków czy zwykłym korkiem ulicznym. Istnieją jednak sposoby na radzenie sobie ze stresem i warto z nich skorzystać.

Spora część sytuacji stresowych w naszym życiu powodowana jest brakiem umiejętności odpowiedniego zarządzania naszym czasem. Mnóstwo osób za coś zwyczajnego uważa robienie kilku rzeczy jednocześnie, a to niechybnie prowadzi do zdenerwowania. Dlatego też, jeżeli chcielibyśmy unikać stresu, nauczmy się tak planować nasze obowiązki, aby na wszystko wystarczyło nam czasu. Oczywiście łatwiej powiedzieć niż zrobić, ale systematyczna praca nad tym elementem naszej codzienności może przynieść wspaniałe rezultaty.

Zadbajmy także o porządek wokół nas, bo bałagan rozprasza i również stresuje, gdy nie możemy niczego znaleźć. Jeśli już jednak znajdziemy się w stresującej sytuacji, dobrze jest poszukać jakiegoś miejsca, w którym możemy usiąść w samotności i spróbować się odprężyć, myśląc tylko o pozytywnych rzeczach.

W miarę możliwości bardzo dobrym pomysłem jest także krótka drzemka. Jak się bowiem okazuje, nasza podatność na stres jest często wynikiem zbyt małej ilości snu, dlatego nawet dodatkowe 15 minut w ciągu dnia może nam pomóc. W przypadku gdy po stresującym dniu w pracy wciąż nie możemy pozbyć się zdenerwowania, powinniśmy wprowadzić do naszego grafiku czas na sport. Wysiłek doskonale wpływa nie tylko na nasz organizm, ale również na naszą psychikę. Podobnie jak uśmiechanie się. Może wydawać się to banalne, lecz nawet gdy śmiejemy się sztucznie, w naszym organizmie wyzwalane są hormony, które wpływają na dobre samopoczucie. Nic nas to nie kosztuje, więc warto spróbować.