• Jaka dieta służy naszej cerze?

Jaka dieta służy naszej cerze?

2015-06-03 \\ Odżywianie \\

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, jak duży wpływ ma dieta na naszą cerę. Odpowiednie witaminy i mikroelementy działają cuda! Zamiast kupować coraz droższe specyfiki, może warto zwrócić uwagę na to co jemy?

Nienasycone kwasy tłuszczowe – bez nich ani rusz!

Nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6 są niezwykle ważne dla naszej skóry. Przede wszystkim zapewniają jej odpowiedni poziom nawilżenia. Są również składnikiem błon komórkowych i przyspieszają regenerację naskórka. Wzmacniają również odporność skóry na promieniowanie słoneczne, które przyspiesza procesy starzenia się. Gdzie je znajdziemy? Głównie w rybach morskich: makreli, sardynkach, śledziach, łososiu. Jego źródłem są również oleje roślinne, orzechy włoskie, pestki dyni.

Witaminy jako ważny składnik naszej diety

Szczególnie ważne dla naszej cery są witaminy A, z grupy B, C i E. Witamina A zapewnia skórze jędrność i gładkość. Opóźnia procesy starzenia się skóry i odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie tkanki nabłonkowej. Ta, która jest obecna w warzywach i owocach jest prowitaminą A, która przekształca się w witaminę A dopiero w organizmie. Tą prawdziwą znajdziemy w wątróbce i jajkach. Bardzo istotne są również witaminy z grupy B. Hamują łojotok i nadają skórze piękny koloryt. Jej źródłem są banany, orzechy, rośliny strączkowe. Witamina C wspomaga leczenie trądziku i uszczelnia naczynia krwionośne. Znajdziemy ją w owocach cytrusowych, papryce, brokułach, pomidorach. Naszej skórze służy również witamina E, zapobiegająca zmarszczkom. Jest ona przeciwutleniaczem, który zwalcza szkodliwe dla organizmu wolne rodniki. Bogate w nią są pestki dyni i słonecznika, kiełki oraz masło.

Substancje odżywcze

W naszej diecie niezbędna jest zawartość selenu, jodu, cynki i potasu. Selen chroni przed uszkodzeniem błony komórkowe. Znajdziemy go w orzechach, drożdżach i rybach morskich, które są także źródłem jodu. Minerały takie jak potas, cynk i żelazo, wchodzą w skład enzymów, które odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie skóry.

Ostatnią, ale nie mało istotną rzeczą jest picie dużej ilości wody. Pomaga ona utrzymać jędrną i elastyczną skórę. Oczyszcza organizm z toksyn i jest niezbędna dla zdrowia i urody! Jeżeli nie wiesz jak ułożyć swoją dietę, warto skorzystać z porady dietetyka. Możesz zarezerwować u niego wizytę online przez serwis LadyTime.pl.