• Jaka dieta doda nam energii?

Jaka dieta doda nam energii?

2015-04-23 \\ Odżywianie \\

Każdy czasem czuje odpływ energii i zastanawia się, czy przypadkiem nie zaczyna imać się go przeziębienie. Jednak spadek energii najczęściej oznacza brak witamin i minerałów w organizmie. Co zatem powinno się znaleźć w diecie, by mieć siłę na cały dzień?

Brak zbilansowanej diety w naszym codziennym życiu może skutkować nie tylko spadkiem energii, ale także złym samopoczuciem. Wielu radzi sobie z tym stanem podjadając słodycze i pijąc kawę, ale to nie najlepszy pomysł. Kawa pobudza na chwilę, ale negatywnych skutków picia jej w dużych ilościach jest bez liku. Słodycze, dzięki zawartym w nich cukrom prostym, również dodają energii, ale to nie z takich cukrów powinniśmy ją czerpać.

W naszej diecie powinny się znaleźć przede wszystkim pełne witamin owoce i warzywa. Nie możemy zapominać o zbożach, w których zawarta jest witamina B, a cukier w nich uwalniany jest dużo wolniej, co gwarantuje stały przypływ energii. Witamina C oraz B wspiera dodatkowo nasz układ odpornościowy - szczególnie jesienią i zimą powinniśmy dostarczać ich więcej.

Najważniejszym posiłkiem dnia powinno być śniadanie - być obfite i zdrowe. Z czego powinno się składać? Płatki owsiane z ciepłym mlekiem i dodatkiem pestek słonecznika lub suszonych owoców sprawią, że przez resztę dnia cukier we krwi będzie utrzymywać się na stałym poziomie. Ponadto płatki owsiane dobrze wpływają na pracę jelit i poprawiają koncentrację. Pestki słonecznika bogate są w magnez, żelazo, miedź, cynk oraz nienasycone kwasy tłuszczowe. Nasze energetyczne, a zarazem lekkie śniadanie dopełni jakiś owoc. Polecamy brzoskwinię, która ma wiele składników odżywczych i zmniejsza kwasowość krwi oraz pomaga usuwać toksyny z organizmu. Po takim śniadaniu poczujemy przypływ energii i poprawę nastroju.

Trzeba pamiętać, że w ciągu dnia między posiłkami zaleca się jeść owoce w formie przekąsek. Idealnym rozwiązaniem jest też jogurt z musli i kawałkami owoców.

Orzechy bogate w tłuszcze to również doskonały sposób na zastrzyk energii. Mieszczą się w kieszeni i możemy je w każdej chwili spożyć. Natomiast by dostarczyć dobrych tłuszczów polecamy kanapki z łososiem na razowym pieczywie. Świetnie smakuje na kanapkach łosoś wędzony, który pełen jest najlepszych kwasów Omega-3 i Omega-6, a te wpływają na poprawienie pamięci, zapobiegają wielu odmianom nowotworów, działają przeciwzakrzepowo i posiadają wiele innych cennych właściwości. Te kwasy muszą być dostarczone z zewnątrz, gdyż nasz organizm ich nie wytwarza.