• Jak zachować szczupłą sylwetkę?

Jak zachować szczupłą sylwetkę?

2019-01-23 \\ Odchudzanie \\

Bardzo łatwo przybrać na wadze, dużo trudniej pozbyć się zbędnych kilogramów. Poniżej dzielimy się z Wami kilkoma wskazówkami, które pomogą Wam zachować szczupłą sylwetkę.

 

1. Piętnaście minut przed każdym posiłkiem wypij szklankę wody – dzięki temu zjesz mniej.

2. Pamiętaj, aby zawsze zjadać rano śniadanie – to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Jeśli nic nie zjesz, następne danie zostanie przez organizm zmagazynowane.

3. Lepiej jeść mniej i częściej niż więcej i rzadziej. Górną granicę wyznacza liczba 6 posiłków. Dzięki małym daniom spożywanym co 3-4 godziny ustabilizujesz poziom cukru we krwi i zaspokoisz głód. Skromne porcje nie rozpychają żołądka.

4. Zadbaj o to, aby Twoja dieta była bogata w różne składniki. Ludzki organizm potrzebuje wielu witamin i minerałów – jeśli będziesz jadł ciągle to samo, nie dostarczysz mu należytej ilości cennych składników odżywczych.

5. Staraj się ograniczyć spożycie białka. Po kilku pierwszych tygodniach zaobserwujesz znaczny spadek wagi. Należy pamiętać, że spożywanie nadmiernych ilości białka może być przyczyną różnych dolegliwości, takich jak np. częste bóle głowy, osłabienie czy arytmia serca.

6. Jedz bez pośpiechu, przełykaj małe kęsy. Żołądek inaczej pracuje, mając do czynienia z gęsto rozdrobnionym pokarmem. Dzięki temu nawykowi przyspieszysz swój metabolizm.

7. Nie chcemy Cię namawiać do obsesyjnego pilnowania ilości spożywanych kalorii, ale warto przestrzegać pewnych zasad w swojej diecie. Każda kaloria ma znaczenie. Nawet odrobina majonezu dodawanego do kanapek każdego dnia może zaszkodzić Twojej sylwetce. Czasem można sobie pofolgować, ale raczej w drodze wyjątku.

8. Zastąp produkty wysokokaloryczne zdrowszymi odpowiednikami. Np. zamiast śmietany dodawaj do ciast chudego jogurtu.

9. Regularnie uprawiaj sport, a jeśli nie masz na to czasu lub warunków, jak najwięcej spaceruj. Sama dieta bez aktywności fizycznej niewiele pomoże. Lekarze zalecają chodzić co najmniej pół godziny dziennie – to absolutne minimum, jeśli chcesz cieszyć się dobrym zdrowiem i szczupłą sylwetką.

10. Nie musisz rezygnować z deserów. Od czasu do czasu pozwól sobie na drobne co nieco. Masz ochotę na owoce z bitą śmietaną? Wybierz tę niskokaloryczną.

11. Jeśli regularnie ćwiczysz, dobieraj sobie takie zestawy ćwiczeń, które angażują mięśnie ud i pośladków. Takie ćwiczenia pozwalają szybko spalić zbędne kalorie. Dobrym sposobem na schudnięcie jest również bieganie oraz jazda na rowerze.
 

Stosując się do powyższych wskazówek, łatwiej Ci będzie uzyskać i zachować szczupłą sylwetkę, a także uniknąć różnych dolegliwości. Jeśli interesują Cię tego typu porady, koniecznie zajrzyj na stronę edi-nm - jest to portal poświęcony w dużej mierze zdrowiu oraz sposobom na utrzymanie atrakcyjnej sylwetki.