• Jak rzucić palenie?

Jak rzucić palenie?

2016-07-01 \\ Psychologia \\

Wielu osobom palenie papierosów spędza sen z powiek, czy to za sprawą związanych z tym kosztów, jak również nacisków ze strony bliskiej rodziny. W jaki sposób można więc efektywnie rzucić palenie?

Rzucanie palenia to zadanie trudne. Jednak to, od czego należy zacząć, to motywacja, to właśnie ona pozwoli nam przetrwać nawet te najtrudniejsze dni, gdy będziemy pragnęli sięgnąć po papierosa. Dlatego przede wszystkim powinniśmy zastanowić się nad tym, dlaczego pragniemy rzucić palenie. Po drugie, warto wyznaczyć sobie termin, kiedy to postanowimy rzucić palenie. Termin ten musi być dokładny. Nie jest powiedziane, że uda nam się od razu, ale nawet kilka godzin będzie stanowiło sukces.

Przed podjęciem próby rzucenia palenia warto również dokonać prześwietlenia naszych nawyków, to znaczy momentów, w których palimy papierosa. Warto sprawdzić, czy palenie jest powiązane z innymi czynnościami, jak picie kawy albo alkoholu. Dzięki czemu będziemy wiedzieli, kiedy czeka nas pierwsza próba. Z tego powodu może być konieczna również zmiana nawyków. O swoim nowym postanowieniu warto również poinformować bliskich, którzy będą nas wspierali w tej decyzji i podniosą nas na duchu, gdy zajdzie taka potrzeba. Możemy również poszukać osób, które podobnie jak my próbują rzucić palenie, pozwoli nam to na wspólne motywowanie się. Tego rodzaju wsparcie może być dla wielu osób wartościowe. Jeśli szukamy innowacyjnej i skutecznej metody rzucenia palenia, to powinniśmy zapoznać się z rewolucyjną terapią Free Forever, więcej informacji na jej temat znajdziemy na stronie http://freeforever.pl.

Pomóc mogą również warsztaty antynikotynowe, które przeprowadzane są kilkuosobowej grupie palaczy. Prowadzi je terapeuta uzależnienia nikotynowego. Dzięki zapoznaniu z psychologicznymi uwarunkowaniami, które skłaniają nas do tego, by sięgnąć po papierosa, jesteśmy w stanie zrozumieć jakie mechanizmy nami kierują i w jaki sposób możemy z nimi walczyć.

Innym rodzajem pomocy mogą okazać się środki wspomagające rzucanie palenia, takie jak plastry nikotynowe lub tabletki, które zmniejszają fizyczne i psychiczne uzależnienie od nikotyny. Wpływają one na złagodzenie objawów odstawienia papierosów.

Metod odstawiania papierosów jest wiele, najważniejsza jest silna wola oraz konsekwencja. Powinniśmy również pamiętać, że nawet jeśli się przełamiemy i zapalimy papierosa, to zawsze możemy spróbować od początku.