• Dieta na wzmocnienie paznokci

Dieta na wzmocnienie paznokci

2015-06-04 \\ Odżywianie \\

Kobiety marzą o naturalnie długich paznokciach, niestety nie jest łatwo takie zapuścić. Często są one łamliwe, rozdwajają się i nie pozostaje nam nic innego, jak je obciąć. We wzmocnieniu paznokci może nam pomóc odpowiednia dieta. Jakie składniki powinna zawierać?

Kobiety marzą o naturalnie długich paznokciach, niestety nie jest łatwo takie zapuścić. Często są one łamliwe, rozdwajają się i nie pozostaje nam nic innego, jak je obciąć. We wzmocnieniu paznokci może nam pomóc odpowiednia dieta. Jakie składniki powinna zawierać?

Żelazo

Żelazo jest bardzo ważne, ponieważ odpowiada za wzmocnienie i utwardzenie płytki paznokciowej. Znajdziemy je głównie w wołowinie, suszonych śliwkach i morelach, zielonych warzywach, takich jak szparagi, szpinak, brokuły, a nawet w czekoladzie. Musimy pamiętać o tym, żeby nasza dieta była bogata w produkty z witaminą C, ponieważ wspomaga ona przyswajanie żelaza.

Witaminy z grupy B

Zapobiegają one łamaniu i rozdwajaniu paznokci. Niezbędna jest zwłaszcza witamina B1,B2 i B6. Znajdziemy je w zielonych warzywach, takich jak szpinak czy brukselka, a także w warzywach strączkowych, migdałach, kukurydzy, pszenicy, rybach, drożdżach. Pomagają one również w utrzymaniu pięknej cery!

Cynk

Jest on odpowiedzialny za wzmocnienie paznokci, a jego niedobór może powodować białe plamki pojawiające się na płytce. Bez niego staną się one miękkie i łamliwe. Gdzie go znajdziemy? Głównie w ostrygach, drobiu, kaszy, pieczywie pełnoziarnistym, pestkach dyni i słonecznika.

Magnez

To kolejny minerał, którego brak może sprawiać, że nasze paznokcie są w nienajlepszym stanie. Jego niedobór powoduje ich łamliwość. Źródłem żelaza jest kasza gryczana, orzechy, ciemne pieczywo pełnoziarniste, jabłka, biała fasola, groch, szpinak.

Wapń

Wapń również jest bardzo istotny, jego brak osłabia paznokcie, powoduje ich kruchość. Jeśli będziemy spożywać produkty, które go zawierają, przestaną się łamać i rozdwajać. Wapń znajdziemy głównie w mleku i produktach mlecznych m.in. w jogurtach, maślance, twarogu. Jego źródłem są również zielone warzywa, pełnoziarniste pieczywo, owoce takie jak banany i morele, a także orzechy.

Bogata w witaminy i mikrolementy dieta, w połączeniu z odpowiednią pielęgnacją zapewni nam mocne, odporne na uszkodzenia paznokcie!